woensdag 22 maart 2017

Atelier Noorderlicht

Zoals bekend, wordt het schoolgebouw waar ik momenteel mijn atelier heb aan de Zwartbroekweg verkocht. Wanneer? Dat kan niemand precies vertellen. Het risico is als dat snel gaat je met je hele handel op straat staat. De opzegtermijn is namelijk maar één maand. Dus heb ik er maar voor gekozen, nu de kans zich voordeed, om te verhuizen naar een andere tijdelijke locatie waar nog geen bestemming aan gegeven is. Misschien kan ik daar weer wat langer blijven. Maar je wordt het verhuizen wel moe! Er schijnt zelfs een kleine kans te bestaan dat het een permanente locatie wordt.

Er is een chronisch tekort aan permanente ateliers en als er een beschikbaar komt, is de toewijzing een loterij. De zittende bewoners van zo'n complex kunnen iemand kiezen zonder rekening te hoeven houden met inschrijftermijn bij de ABS, urgentie etc. Gewoon of je wel of niet past in de groep. Lekker vaag. Dit is ook na mijn bezwaren tegen deze gang van zaken niet gewijzigd. Voor mij onbegrijpelijk.

Er zou volgens mijn afspraken met het Hoofd Cultuur van de Gemeente 's-Hertogenbosch per 1 januari 2017 een officiële bezwarenprocedure zijn. Deze is er echter nog niet. Ik heb nu aangeboden om mijn ervaringen te delen met het bestuur van de ABS zodat deze gebruikt kunnen worden bij het vormgeven van de procedure. Bovendien krijgen ze dan ook wat meer feeling met de praktijk. Ik heb de indruk dat ze daar namelijk erg ver van staan.

Wil je meer weten over hoe het ateliertoewijzingsbeleid precies gaat, lees dan ook mijn eerdere blogs hierover:

Atelierleed
Gesloten bolwerk
Doofpot
Gemeente 's-Hertogenbosch verkoopt 5 atelierpanden
Aanpassingen toewijzingsbeleid ateliers


Toekomstig atelier (vanaf 1 mei) in voormalige basisschool Het Noorderlicht

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.