donderdag 23 juni 2016

Gesloten Bolwerk

In mijn pogingen de afgelopen week om duidelijkheid te krijgen over de motivatie van ballotagecommissie van de Ateliers Bartjesschool, heb ik iedereen benaderd en gevraagd om duidelijkheid. De directeur van de Atelierbeheerstichting, Wytse Bakker, zou om een motivatie vragen. We zijn nu een week verder maar nope, niet dus. Iedereen hult zich in stilzwijgen.

De commissie zelf bestaande uit de kunstenaars: Bernadette Goossens, Kees van den Boogaart,
Roger Walschots en Wes van der Plas hebben gezamenlijk besloten niet te reageren op mijn vraag.
De Atelierbeheerstichting blijkt een tandeloze tijger en doet niets om mij bij te staan. Zie ook mijn vorige blog Atelierleed.

De 2 bestuursleden die ik heb kunnen achterhalen, t.w. Jan Moerbeek en Susan de Boer van de Stichting de Bartjesshool reageren niet op mijn verzoek de samenstelling van het bestuur aan mij door te geven. Dit blijkt dus ook een doodlopende weg.

Van het bestuur van de Atelierbeheerstichting heb ik meerdere leden op de website gevonden. Een van hen heb ik steeds bij de correspondentie betrokken en geïnformeerd over de situatie. Omdat ik van hem geen telefoonnummer heb, heb ik Jeroen Cliteur via de website van zijn werk, Van der Kruis advocaten, een verzoek ingediend telefonisch contact met mij op te nemen. Tot op de dag van vandaag niet gebeurd. Dit is erg opvallend want dit staat te lezen op de bedrijfswebsite:

.........komt ook terug in mijn belangstelling voor andere mooie dingen zoals kunst. Om die reden ben ik via de Atelier Beheer Stichting in ’s-Hertogenbosch betrokken bij het bieden van mogelijkheden aan kunstenaars om in een goed en vooral betaalbaar atelier te kunnen werken.
In deze laatste bezigheid komt dan de kern van mijn motivatie voor mijn werk, het kunnen helpen van mensen in lastige omstandigheden, weer terug.


Nu dit blijkt dus een dooddoener. Het staat leuk deze maatschappelijke betrokkenheid. Maar er invulling aan geven, ho maar.

Kortom ik ben nog steeds in afwachting van een verklaring. Een advocaat zou misschien helpen. Maar die zal dan niet van Van Der Kruijs advocaten komen.
 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.